tisdag, januari 23, 2007

Åsikt:

Att Sonykonglomeratet är helt jävla värdelösa på att döpa sina produkter. Häromsistens var jag på jakt efter en mobiltelefon och alla hade helt sjuka siffer- och bokstavskombinationer som M600i eller K508i eller W810i. Det var som att tvingas lära sig ett helt nytt alfabet för att alls kunna orientera sig.
Nu, efter att ha försökt recensera en skiva på en kraftigt hoppande cd-spelare, är jag på jakt efter en, ja, cd-spelare. Den första jag överhuvudtaget får upp heter - wait for it - Sony CDPXE370.
För att bekräfta min teori kollade jag även upp random kamera: DSC-S500, tv-apparat: KDL-46S2530, laptop: VGN-SZ3XP/C...

Allvarligt, i vilken värld är detta smidiga namn på konsumentvaror?

Sony, det är ännu inte för sent att bli delaktig i landsmännens tradition att döpa saker till Fitta.

Inga kommentarer: