tisdag, november 08, 2005

Konstigt

Har hört det tidigare, och nu i kväll såg jag i ett program på SVT24 om livet efter tsunamin att insamlingsorganisationer oroade sig över att ha fått in för mycket pengar.
För mycket?!
Skulle det alltså på något sätt vara omöjligt att ta de överblivna resurserna och föra över dem till jordbävningskatastrofen i Pakistan eller andra behövande? Är det verkligen så att de som skänkt pengar till tsunamioffren skulle ha något EMOT det? Jag tror det inte, jag vägrar att tro det.
Jag skänkte pengar till båda Asienkatastroferna. Tsunamioffren fick mer, vilket beror på att jag hade mer pengar då. Och tro mig när jag säger att jag önskar att det hade varit tvärtom, om det ska vara på det här viset.
Dessutom är det ett jävla tjat om att "givarna förväntar sig resultat" av sina gåvor, vilket bara resulterar i förhastade biståndsbeslut. Jag säger: skit i givarna, vi vet inte vad vi pratar om.

Okej, och så upptäckte jag plötsligt att Sri Lankeser är otroligt vackra. Kanske bland världens vackraste folk. Svenska flicka släng dig i väggen.

Inga kommentarer: